Tüzel Kişi Levha Kaydı (Kuruluş ve Nevi Değişikliği) İçin İstenen Belgeler

 

TÜZEL ŞİRKET İÇİN GEREKEN BELGELER:

1. Ticaret Sicil Tasdiknamesi.(Fotokopi alınır.)

2. Ticaret Sicil Kuruluş Gazetesi. (Fotokopi alınır.)

3. Şirket ana sözleşmesi. (Fotokopi alınır.)

4. Vergi Levhası (Fotokopi alınır.)

5. İmza Sirküleri (Fotokopi alınır.)

6. EK-8 sermaye bilgileri.

7. Telefon, faks, e-posta vb. iletişim bilgileri beyanı

8. Dilekçe (Levhaya Kayıt Başvuru Dilekçesi)


TÜZEL ŞİRKETİN GERÇEK KİŞİ ORTAKLARI İÇİN GEREKEN BELGELER:

1. T.C. Kimlik fotokopisi.

2. Adres bilgisi:  e-devlet şifresi olanlar www.turkiye.gov.tr adresinden alabilirler, e-devlet şifresi olmayanlar ikametgâh belgesi getirebilirler

3. Arşiv kayıtlı Adli Sicil Belgesi. Eğer kişinin adli sicilinde kayıt bulunması halinde mahkeme kararı gerekmektedir. (Aslı alınır.)

*E-Devletten alınacak ise

1-Resmi

2-Diğer

3-Düzce Ticaret ve Sanayi Odası

Seçilerek sorgulama yapılan belgenin çıktısı alınmalı

*Adliye’den alınacak ise

Resmi Kurum’a hitaben, Arşiv kaydı gözükecek şekilde alınmalı

(Adli Sicil Kaydı için alınan belgelerde Konu:  Resmi Kurum ifadesi bulunmalıdır)


TÜZEL ŞİRKETİN TÜZEL ORTAKLARI İÇİN GEREKEN BELGELER:

1. Ticaret Sicil Tasdiknamesi (Fotokopi alınır)

2. Oda Kayıt Sureti (Faaliyet Belgesi)


TÜZEL KİŞİ SİGORTA ACENTELERİ TÜZEL KİŞİ ORTAKLARININ GERÇEK KİŞİ ORTAKLARI İÇİN İSTENEN BELGELER:

1. İkametgah Belgesi

2. Nüfus kayıt örneği veya T.C Nüfus Cüzdanı Sureti

3. Arşiv Kayıtlı Adli Sicil Belgesi(Resmi Kurum Adına Alınmalı)


TEKNİK PERSONEL VE MÜDÜRÜ İÇİN GEREKLİ BELGELER:

1.T.C. Kimlik fotokopisi.
2.Arşiv kayıtlı Adli Sicil Belgesi. Eğer kişinin adli sicilinde kayıt bulunması halinde mahkeme kararı gerekmektedir.(Aslı alınır.)

*E-Devletten alınacak ise
1-Resmi
2-Diğer
3-Düzce Ticaret ve Sanayi Odası
Seçilerek sorgulama yapılan belgenin çıktısı alınmalı

*Adliye’den alınacak ise
Resmi Kurum’a hitaben, Arşiv kaydı gözükecek şekilde alınmalı
(Adli Sicil Kaydı için alınan belgelerde Konu:  Resmi Kurum ifadesi bulunmalıdır)

3.Adres bilgisi:  e-devlet şifresi olanlar www.turkiye.gov.tr adresinden alabilirler, e-devlet şifresi olmayanlar ikametgâh belgesi getirebilirler
4.Diploma (Aslı, Noter tasdikli sureti veya e-devletten mezuniyet belgesi. Aslı iade edilir.) 
5.SEGEM sertifikası. (Fotokopi alınır.)
6.İşe giriş bildirgesi.
7.Teknik personel / müdür öğrenim ve deneyim süreleri aşağıda belirtilen nitelikler çerçevesinde olmalıdır;


TEKNİK PERSONEL ŞARTLARI:

a. Lise ve dengi okul 1 yıl, lise ve dengi okul (Sigortacılıkla ilgili meslek okulları) 6   ay, lise ve dengi okul (teknik personel kamu istihdam programı) 6 ay, iki yıllık yüksekokul mezunlarından 6 ay deneyim aranmaktadır.

b.  iki yıllık yüksekokul ( sigorta, aktüerya, risk ve bankacılık ve sigorta)  ve dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun olanlardan deneyim aranmaz.

c. 14.04.2008 tarihinden önce tüzel kişi acentesinde ortak olduğunu yada gerçek kişi acente olduğunu ticaret sicil kayıtları ile ispatlayanlardan öğrenim düzeyi ve mesleki deneyim şartları muaftır.

d. Teknik personel deneyimleriyle ilgili SSK’dan yazı veya işe giriş-çıkış bildirgeleriyle birlikte hizmet dökümü evrakları alınır.


MÜDÜR ŞARTLARI: 

a. iki yıllık yüksekokul ( sigorta, aktüerya, risk ve bankacılık ve sigorta) bölümlerinden mezun olanlardan 2 yıl, dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun olanlardan 1 yıl 6 ay deneyim şartı aranmakta olup sigortacılık bölümünü bitirenlerden deneyim aranmaz.

b. 14.04.2008 tarihinden önce tüzel kişi acentesinde ortak olduğunu yada gerçek kişi acente olduğunu ticaret sicil kayıtları ile ispatlayanlardan öğrenim düzeyi ve mesleki deneyim şartlarından muaftır.

Yönetmeliğin Uygulanmasına ilişkin Genelgenin 4.2 maddesince Bankalar ve özel kanunla kurulmuş ve kendisine sigorta acenteliği yapma yetkisi tanınan kurumlarda çalışanların deneyim hesaplaması “SEGEM” sertifikasının alındığı tarihten sonra geçerlidir.

c.  Müdür deneyimleriyle ilgili SSK’dan yazı veya işe giriş-çıkış bildirgeleriyle birlikte hizmet dökümü evrakları alınır.

d.  Şirketin Ticaret sicil kayıtlarında Müdür’ün “münferiden” yetkili olarak atanması gereklidir. Müştereken yetkilerde, Levhaya kaydedilmek istenen Müdür, müşterek imza yetkilisi olduğu diğer Müdür ile beraber Levhaya kayıt olmak zorundadır.