Haberler AB ÜLKELERİNE İHRACATTA YAŞANAN ZORLUKLAR
  • 1.11.2019

AB ÜLKELERİNE İHRACATTA YAŞANAN ZORLUKLAR

Türkiye -AB İş Diyaloğu Projesi kapsamında AB tarafından finanse edilen Düzce’de faaliyet gösteren metal-makine ve otomotiv sektörüne yönelik olarak ‘’AB ülkelerine ihracatta yaşanan zorluklar’’ adlı çalıştay Düzce Turan Otelde gerçekleştirildi.

Türkiye -AB İş Diyaloğu Projesi kapsamında AB tarafından finanse edilen Düzce’de faaliyet gösteren metal-makine ve otomotiv sektörüne yönelik olarak ‘’AB ülkelerine ihracatta yaşanan zorluklar’’ adlı çalıştay Düzce Turan Otelde gerçekleştirildi.

 

Firma temsilcileri, Düzce Ticaret ve Yönetim Kurulu Üyeleri ile Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Şahin’in ev sahipliği yaptığı çalıştay iki oturumda tamamlandı. Programın açılış konuşmasını yapan Düzce Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı, tüm ihracatımızın neredeyse yüzde 50’ sinin AB ülkelerine yapılmakta olduğunu, 2018 yılında AB ülkelerine yapılan ihracatın 84 milyar dolar olarak gerçekleştiğini, Avrupa Birliği’nin en büyük ticari partnerimiz olduğu ve yanı başımızda bulunan bu dev pazara çok önem vermemiz gerektiğini söyledi. Şahin, mutlaka yüksek katma değerli ihraç kalemlerimizin ihracattan aldığı payı yükseltmek, dijital dönüşümü de tamamlayarak üretim süreçlerini iyileştirmek zorunda olduğumuzu, Almanya’nın Sanayi 4.0, Japonya’nın Sanayi 5.0’ı konuştuğu, yapay zeka, arttırılmış gerçeklik ve akıllı fabrikaların tartışıldığı bir dönemde, bu kavramlara uzak kalmanın rekabet gücümüzü ciddi şekilde zayıflatacağını, başarı anahtarının üretmek, ürettiğine değer katmak ve ihraç etmek olduğunu ifade etti.

 

Açılış konuşmasının ardından TOBB TEBD Proje Koordinatörü Burcu ATILGAN, Türkiye -AB İş Diyaloğu Projesi’nin amaçlarını ve yürütülen faaliyetleri hakkında bir sunum yaptı.

Daha sonra Akredite Kobi Danışmanı, Kıdemli AB Proje uzmanı Bülent YÜCE’nin sunumları ve anlatımları ile program devam etti. Bülent Yüce, AB Ülkelerine İhracatta Karşılaşılan Engeller, Bir KOBİ İçin ihracat Yol Haritası, İnternet Pazar Araştırmasıyla Hedef Ülke Belirleme ve Müşteri Bulma Metodolojisi, KOBİ’lerin Bireysel Gelişimleri için Öneriler ve Sektörünün Gelişimi İçin Öneriler başlıklı konular hakkında bilgilendirme yaptı.