Haberler TOBB ŞİKAGO TÜRKİYE TİCARET MERKEZİ TANITIM TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
  • 8.07.2021

TOBB ŞİKAGO TÜRKİYE TİCARET MERKEZİ TANITIM TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Düzce Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde düzenlenen “TOBB Şikago Türkiye Ticaret Merkezi Tanıtım Toplantısı TOBB Ticaret Merkezleri Genel Müdürü Noyan Ciritoğlu’nun sunumuyla, Düzce Teknopark Konferans salonunda gerçekleştirildi.

Gerçekleşen toplantıya, Düzce Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Şahin, Yönetim Kurulu Üyesi Yalçın Top, Meclis Üyesi Halil Uzun, 7. Meslek Komitesi Başkanı Mutlu Kayan, 8. Meslek Komitesi Başkanı Yunus Emre Gülay, 1. OSB Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Karaman, Düzce KOSGEB Şube Müdürü Necdet Yaşar Şahin, 1. OSB Müdürü Aylin Özdemir, MÜSİAD Düzce Şube Başkanı Vefa Pehlivan, TOBB Düzce Kadın Girişimciler Başkanı Serap Küçük, Kurul Üyeleri ve çok sayıda iş insanı katılım sağladı.

Programın açılış konuşmasını Düzce Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Şahin yaptı. Şahin konuşmasında; “Ticaret Bakanlığımızın desteği ile kurulmuş bulunan Şikago TOBB Ticaret Merkezi’nin ihracat yapan veya yapmak isteyen üyelerimiz ve özellikle Amerika Birleşik Devletleri’ni hedef bir pazar olarak gören üyelerimiz için en önemli destek merkezi olduğunu belirtmek istiyorum. Ülkemiz ekonomisinin ancak ihracatımızı geliştirerek ve bunu ileri teknolojiye sahip ürünlerin payını artırarak yapabiliriz. Yönetim kurulumuzun 2018 de göreve geldiği zaman aldığı en önemli kararlardan birisi de ihracat payımızın arttırılmasına katkı sağlanması ve üyelerimizin ihracat yapmalarının teşvik edilmesidir. Özellikle küçük KOBİ’lerimiz için mikro ihracat konusunda farkındalık kazanmaları için çalışmalar başlattık. Ancak özellikle dikkatinizi çekmek istediğim husus ise şudur; Düzce’nin resmi rakamlar ile 2020 yılı sonu itibari ile 321 milyon dolar olan ihracat rakamının, Düzce’de üretim yaptığı halde, kanuni merkezleri Düzce dışında bulunan şube statülü firmalar dikkate alındığında 1 milyar 650 milyon Dolarlık bir ihracat rakamına  ulaştığıdır. Düzce’den 140 ülkeye ihracat yapılmaktadır. Bu çok önemli bir rakamdır. Bu yüzden biz Düzce’nin bir Gümrük Müdürlüğünü hak ettiğini düşündük ve bunun için çalışmalar yürüttük. Bu çalışmalarımız şu anda yer tahsisini bekleme aşamasına kadar  geldi ve yakın tarihte Gümrük Müdürlüğümüz faaliyete geçmek üzere olduğunu belirtmek isterim. 2020 yılı sonu itibari ile ABD ile dış ticaret hacmimiz 18,5 milyar dolardır. Ülkemizin ABD  ile aramızdaki dış ticaret hacminin 100 milyar dolara ulaştırma hedefine ulaşabilmesi için Şikago TOBB Ticaret Merkezi çok önemli bir misyon üstlenmiş bulunmaktadır.  Böyle bir merkezin Şikago’da kurulmuş olması çok önemli stratejik bir karardır. Çünkü Şikago ABD imalat sanayinin en önemli merkezlerinden biridir. Artık Türk firmalarının Şikago’da kapısını çalıp gerekli gördükleri her türlü taleplerine karşılık bulabilecekleri bir merkezimiz var. ABD’de tek başına faaliyette bulunamayacak olan ihracatçılarımız, ofis, depo,sergi salonu gibi altyapılara ulaşabilme ve ABD’de dikkat etmesi gereken hukuki süreçler, yerine getirmeleri gereken bürokratik işlemler gibi konularda danışmanlık alabilme imkanına kavuşacaklar. Bu destekleri başlangıçta verilen destekler gibi değerlendirmeyin. Tedarik zinciri ve yeni satış kanalları oluşturulması süreçlerinde de Şikago TOBB Ticaret Merkezi’nin destekleri devam etmektedir. TOBB Başkanımız Sayın Rifat Hisarcıklıoğlu’na Şikago TOBB Ticaret Merkezi’nin kurulması gibi çok değerli bir hizmeti ülkemize kazandırdığı için çok teşekkür ediyorum. Kendisi ile her alanda rahatça işbirliği yapıyor ve her ihtiyacımız olduğunda değerli desteğini yanımızda hissediyoruz. Başkanımızın desteğinin Düzce’yi çok daha fazla ileri seviyelere taşıma azmimize güç kattığını özellikle belirtmek istiyorum. Odamızın etkinliklerinde siz değerli üyelerimizi daha fazla aramızda görmeyi temenni ediyor, katılım yapan üyelerimize teşekkür ediyorum.  Şimdi sözü bu konuda daha fazla detay vermesi için Noyan Ciritoğlu’na veriyorum. “ifadelerine yer verdi.

TOBB Ticaret Merkezleri Genel Müdürü Noyan Ciritoğlu tarafından katılımcılara TOBB Şikago Türkiye Ticaret Merkezi’nin tanıtım filmi izletildi.

Şu ana kadar 19 firmanın TOBB Şikago Türkiye Ticaret Merkezi’nde faaliyetlerine başladığını söyleyen TOBB Ticaret Merkezleri Genel Müdürü Noyan Ciritoğlu da konuşmasında, Türkiye Ticaret Merkezi’nde Türk şirketleri için farklı birimlerin bulunduğunu belirterek, Türk şirketleri için danışmanlık, iş geliştirme hizmetleri sunulduğunu belirtti.

TOBB tarafından Amerika Birleşik Devletleri’nde faaliyet göstermek üzere ABD’nin en önemli ticaret ve lojistik merkezlerinden Şikago’da ilk TTM kurulduğunu aktaran Ciritoğlu, “TOBB TTM Şikago’nun tedarik zinciri oluşturulması ve çeşitlendirilmesi, yeni satış kanallarının oluşturulması, ortak girişim ve teknolojik ortaklıkların oluşturulması ve doğrudan yatırımlar gibi 4 ana stratejik hedefi bulunuyor. Türk profesyonellerden oluşan yönetim kadrosu ile Türkiye şirketlerine tek durak ofis vizyonuyla hizmet vermeye başlanmıştır. Merkezimiz, belirlenen sektörlerdeki Türk şirketlerine satış, pazarlama, dağıtım ve satış sonrası hizmetler alanında hizmet verecek, Türkiye ürünlerinin ABD pazarına girişini ve pazarda tutunmasını kolaylaştıracak her türlü hizmet sunulacak” ifadelerini kullandı.

Stratejik konumundan dolayı birçok şirketin genel merkezine ev sahipliği yapan Şikago, dünyanın 5. en büyük metropol GSYİH’sine sahiptir. 2019 yılı verilerine göre hazırlanan Fortune listesinde 37 firmaya ait yönetim merkezinin ve 300’den fazla firmanın depo, dağıtım merkezi Şikago’da bulunuyor. Türkiye ile ABD arasındaki ticaret hacminin 100 Milyar ABD dolara yükseltilmesi yönündeki çalışmalar, her iki ülkenin ilgili resmi kurumlarınca destekleniyor. 2019 yılı itibarıyla Türkiye’nin ABD’ye ihracatı 10 milyar dolar sınırını geçmiştir. Türkiye’nin en yoğun ihraç ettiği ve ABD’nin en yoğun ithalat gerçekleştirdiği sektörler, TOBB’un kurumsal güvencesiyle, ilk defa tek çatı altında toplanmaktadır. Dünyanın en büyük ithalatçısı ABD’nin COVID 19 ile birlikte ithalatını en yoğun gerçekleştiği Çin ve diğer uzak doğu ülkelerine alternatif ülke ve tedarikçi arayışı yükselmeye başladı. ABD’de ürün bulunduran ihracatçılar, krizin en yoğun döneminde pazarda ürün ve marka bilinirliğini yükseltmeyi başardı. COVID 19 sonrası e-ticarette yüzde 20 artış oldu. Türk PPE üreticileri ABD pazarına hızlı bir giriş yaptı ve Türk Malı kalitesi ve fiyat performansı pazarda kendini göstermeye başladı.”

Toplantının son bölümünde, Noyan Ciritoğlu katılımcıların sorularını yanıtladı.

Program toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.